مجاهدین مسلمان و مسئله ی بنیادین « سازماندهی » ( 2)

ساخت وبلاگ

 

مجاهدین مسلمان و مسئله ی بنیادین « سازماندهی »  ( 2)

{زنجیره آگاهیهای منهجی}

 

به قلم استاد  مجاهد : ابو حمزه المهاجر هورامی

 

 

شما اگر طرح و نقشۀ ساختمانی با تمام امکانات رفاهی را برای افراد بدون سرپناه و اسیر در سرمای زمستان و یا گرمای تابستان که هیچ موجودیت عینی در روی زمین نداشته باشد را ارائه دهید و تنها بر صفحه کاغذ به نمایش درآید ، چه فایده ای برای این افراد دارد ، همچنانکه این امر را بی فایده می دانید و دین بدون حکومت را نیز چنین می پنداریم . مبارزه و هر اقدامی بدون سازمان و تنظیمات و فراهم ننمودن ابزار و وسایل متناسب با آن نیز بدون معنی و نتیجه خواهد بود .

همان پلیس متناسب با آمادگیهای جسمی و مخصوصاً ذهنی و روحی و متناسب با آموزشهایی که دیده ـــــــ به  وی مأموریت داده می شود ــــــ جهت مبارزه و جنگیدن با موردی که برایش آموزش دیده و سازماندهی شده است و توان غلبه بر آن مورد را دارد .

ـ پلیسی که برای نظارت بر تخلفات راهنمایی و رانندگی آ موزش می بیند .

ـ پلیسی که برای تأمین امنیت خیابانها و پارکها آموزش می بیند که اگر دو نفر با هم دعوا می کنند یا ایجاد مزاحمت نمایند اقدام کند .

ـ پلیسی که برای روبه روشدن با یک دزد مسلح آموزش می بیند .

ـ پلیسی که جهت مبارزه با یک باند مواد مخدر و قاچاقچیان مرگبار آموزش می بیند .

ـ پلیسی که به نسبت مبارزه با گروهای سیاسی و عقیدتی آموزش دیده .

ـ پلیسی که جهت سرکوب شورشهای خیابانی و گروههای شورشی تعلیم دیده .

و ....

در تمامی موارد با تنظیم و سازماندهی توان و نیروی کار آمد آنان و هدایت این نیرو و استعداد در کانال مخصوصش ، متناسب با توانائی و آموزشهائی که دیده اند به آنان مأموریت داده می شود . تنظیمات بدلیل ایجاد نظم و جلوگیری از تفرق و

1-    تشکیل شاهد و نمونه عینی مکتب اسلام – وضعیت یک امیر پس از استعفا از امارت ( عمیر بن سعد ) –

2-    گروهی که هم آگاهی پیدا کرده اند و هم تعهد مکتبی را در خود جمع کرده اند . صورت مي گيرد .

شما یک گردو را در نظر بگیرید ، مغز گردو نمایانگر شاهدین و نمونه های عینی مکتب و اولی الالباب هستند ، تا زمانی كه اینها نیستند حفاظ پوچ و بی ارزش است چون پوست ، حفاظتی را باید بدور چه چیزی بکشد . چیزی که بدرد هیچی نمی خورد و سیاه و بی ارزش است اگر اولی الالباب درست نشده باشند ، تشکیلات مطلوب نبوده بلکه بسیار نامطلوب خواهد بود ، چون تشکیلات قدرتی برتر از هر چیزی به انسان می دهد و اگر :

الف : قدرتی که بخاطر تشکیلات به دستشان رسیده به انحراف کشیده شوند و سوء استفاده نمایند .

ب : دیگران از آنها سوء استفاده نمایند .

قدرت تبدیل به تشکیلات زدگی و تشکیلات پرستی و شرک فرقه سازی و حزب سازی و مذهب سازی و بسیار پوچ و منفی بوده و عملی شرک آلود قلمداد می گردد.

ما می دانیم زماینکه امر می شود « و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه   » تشکیلات هم نوعی قوه   و مقدمه ي  « رمي » است و باید « سابقون الأولون و اولي الالباب»                                                            آنی باشند که اسلام خواسته آنهم بطور کامل . اینان رهبران انقلابند . ورهبری در سه مرحله خلاصه می گردد .

1-    رهبری در مرحله اول  «يا ايها المدثر قم فانذر»ــــ مشورت وجود ندارد.

2-    رهبری در مسیر انقلاب « و شاورهم في الامور» ــــ مشاوره و تشاور يك شخص يك طرف و همه در طرف ديگر

3-    رهبری در حکومت و تشکیلات « وامرهم شوري بينهم» ــــ رهبرنمي ماند و شورا جانشين مي گردد.

تنظیمات بر مبنای زمان و احتیاجات زمان و مکان متفاوت است اما با آنچه كه آمد تنها شوراست که صلاحیت اجتهاد و ارائه روش مبارزاتی با استنباط از منابع اسلام را دارد .

از ویژگیهای حیاتی شورای اولی الامر

1-    تصمیم گیری

2-    کنترل حوادث

3-    هدایت کردن

4-    درک سازمان ( سازمانها از لحاظ قوانین و جهانبینی با همدیگر تفاوت دارند ).

5-    کنترل اطلاعات . ( در حالی که همگی به حصول اطلاعات متکی اند ، از همه چیز مهمتر است ).

6-    درک و اعمال قدرت ( الف : قدرت انجام امور به نحو احسن ب : قدرت فرمانبرداری باشد نه فرمانده ) .

7-    توبیغ کردن و پاداش دادن .

بدینسان شوراست که در تمام مواردی که خداوند به وی اختیار داده اعمال قدرت و برنامه می کند . شوراست که شیوۀ علنی یا مخفی یا مخلوطی از هر دو را اعلام می دارد . چون در بعضی از جوامع صد درصد مخفی کاری باید صورت پذیرد ، و در بعضی دیگر چنین نیست . کلاً در اجرائیات مخفی کاری جایز است و اتحاد و شیوه بستگی به اجتهاد شورا دارد و اجتهاد پذیر است ، همچنانکه در بسیاری از احادیث تاکتیکی و مربوط به مسائل روز آن زمان جنبه سیاسی متناسب با آن و اجرائی داشته اند . اما مخفی کاری دراصول جایز نیست .

و اما زیر مجموعه های شورا مؤظفند که فعالیتهای خود را به شورا گزارش دهند . و هر کدام از اینها نیز باید در شورا یشان « سازماندهی اصلاح و انتقاد » (( 1 )) داشته باشند .

شورا :

 1- عقیدتی – حقوقی

2- تبلیغات

3- مالی

4- نظامی

چهار کمیته خصوصاً نظامی متعهدند که تمامی فعالیتهای آنهاسری ومخفیانه و کاملاً پوشیده بماند . شاخه های نظامی با در نظر گرفتن ترقیات روز و آگاهی بر معایب و مزایای شیوه های مختلف چیزی شبیه روش اسپار تاکوس و یسهاو پت و شاخه انگوری سازماندهی می شود که هر گروه مستقلاً و به موازات دیگر گروهها بدون شناخت دیگران عمل می کند و نیروهای داوطلب را طی دویا چند مرحله ( به تشخیص شورا ) که در اختیار داردبه فعالیتهای منظم روزمره کشانده و مأموریت متناسب می دهد . مراحلی چون .

ا- سنگر معارفه ـــــ  ایجاد مهارتهای اولیه و مقدماتی .

2- سنگر یاری دادن – تفکیک و جدا سازی نیروها بر مبنای معیارهای تعیین شده .

3- سنگر شهادت - ایجاد مهارتهای متوسطه و آمادگیهای نسبتا پیشرفته .

4- سنگر ارقم - آموزشهای ترکیبی تعیین شده .

5- سنگر مصعب – ارائه آموزشهای تشکیلاتی و تنظیمات کاملاً مناسب و متناسب .

6- سنگر مدینه – سازماندهی کامل و نهائی .

 

مجاهدین مسلمان و مسئله ی بنیادین « سازماندهی »  ( 3)

{زنجیره آگاهیهای منهجی}

 

به قلم استاد  مجاهد : ابو حمزه المهاجر هورامی

 

بدینسان تعریفی از سازماندهی ارائه می گردد : « هماهنگی بین نیروها با بکارگیری صحیح دستورها » .

و به کارگیری صحیح دستورها خیلی مهم است . مجزأه بن ثور سدومی رضي الله عنه  می گویند : « وقتی به مأموریتی فرستاده می شویم باید همانی که دستور داده شده صورت پذیرد حتی در صورت توانایی نباید کاری بیشر صورت پذیرد» .

اتحاد مردمی هورامان علیه سکولاریستهای مرتد...
ما را در سایت اتحاد مردمی هورامان علیه سکولاریستهای مرتد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجاهد نوسودی jihadehawraman بازدید : 324 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 5:59