سكولاريسم دشمن شماره يك ... چرا؟ ( 2)
مولف : استاد ابوحمزه المهاجر هورامی
اما اين تحرك در درجه بندي دشمنان دور و نزديك به خاطر چيست؟
در دورهاي كه در آن مسلمانان در ضعف و بي سر پناهي به سر برده و شديدا تحت فشار رواني و تبليغاتي دشمانان دين به سر ميبرند، خداوند پيروزي كفار اهل كتاب را بر كفار غير اهل كتاب مايهي مسرت و خوشحالي و تقويت جبههي دينگرايان و ضربهاي بر پيكرهي مشركين خارج از قوانين اهل كتاب ميشناساند . چون در اين مرحله دشمن شماره يك مسلمين، مشركين غير اهل كتاب در برابر تمامي اديان و قوانين آسماني بودند و دينگرايان پناهگاهي جز كشورهاي داراي قدرت صاحب عقايد اهل كتاب كه آنزمان مسيحيت نماينده گشيان را مي كرد نداشتند، به همين دليل رسول الله صلی الله عليه و سلم يارانش را در اين دوره به نزد پادشاه اهل كتاب حبشه فرستاد كه صاحب حكومت و نيروي بازدارنده در برابر مشركين غير اهل كتاب به شمار ميرفت. در نتيجه شكست و ضرر اين كشور اهل كتاب به صورت غير مستقيم شكست و ضرر مسلمانان بدون پناه نوشگفته نيز محسورب ميگرديد.
اما ميبينيم به محض سپري شدن اين دوران، عصر جديدي در حيات مسلمين به وقوع ميپيوندد و آنها صاحب قدرت و پناهگاهي ثابت و حكومتي اسلامي ميگردند. با ورود به اين دوران دين گرايان جهان، به شهادت آينده و تاريخ، پناهگاهي بهتر از پناهگاه سابق به دست ميآورند. و خيلي طبيعي بود كه از ميان اهل كتاب كساني بودند كه نميخواستند به اين راحتي پايگاه و طبقهي معنوي و مادي خود را از دست بدند. و آرام آرام هركدام به نسبت بي رحمي شان نسبت به پيروان مكتبشان و دل بستن به ظواهر دنيوي و تبعيت از هوي و هوس و دسايس شيطاني به همان نسبت به اين پايگاه جديد دين گرايان دشمني ورزيدهاند.
بعضي از اهل كتاب بعد از قدرت گرفتن يافتن اين پايگاه و حكومت پشتيبان مستضعفين جهان تمام قواعد و اصول را زير پا نهاده و با ساير مشركين غير اهل كتاب نيز عليه حكومت مسلمانها وارد پيکار و دسيسه چيني گرديدند و در بسياري از توطئهها و شورشها بر عليه مسلمين از بزرگترين طراحان و بازيگران نقش اول گشتند.
البته مشركين اهل كتاب به يك اندازه در اين مسير توطئه آميز و خيانت بار شركت نكردند بلكه دستهاي از آنها از هيچ کوششي عليه مسلمين دريغ نورزيدند و با دست و زبان و قلب ددمنشي خود را به اوج رساندند. به همين دليل الله جل جلاله يك دسته بندي جديدي ميان دشمنان دور و نزديك مسلمين به وجود آورد. اعمال دشمنان عليه مسلمين باعث درجه بندي آنها ميگردد. در واقع امر اين خود دشمنان هستند كه خود را در اين يا آن دسته دور يا نزديك قرار ميدهندو غير مسلمين با اعمالشان خود را هم پيمان، ذمي، مسأمنين يا در حال جنگ با مسلمين قرار ميدهند.
در هر صورت خداوند در اين مرحله يهود و مشركين را دشمنان شماره يك مسلمين مشناساند و نصارا را به دلايلي كه ميآورد در درجه ديگر قرار ميدهد.
¨byÉftGs9 £x©r& Ĩ$¨Y9$# Zourºytã tûïÏ%©#Ïj9 (#qãYtB#uä yqßguø9$# úïÏ%©!$#ur (#qä.uõ°r& ( cyÉftGs9ur Oßgt/tø%r& Zo¨uq¨B z`Ï%©#Ïj9 (#qãYtB#uä úïÏ%©!$# (#þqä9$s% $¯RÎ) 3t»|ÁtR 4 Ï9ºs ¨br'Î/ óOßg÷YÏB úüÅ¡Åb¡Ï% $ZR$t7÷dâur óOßg¯Rr&ur w tbrçÉ9ò6tGó¡t ÇÑËÈ #sÎ)ur (#qãèÏJy .... [مائده آيه 82-85]
در اينجا و در اين مرحله هم مشركين غير اهل كتاب باز در همان رديف دشمن شمارهي يك باقي ميمانند و يهود هم با اعمال خود در همان رده موقعيت خود را تا روز قيامت تثبيت ميكند.
هم اكنون و تا روز قيامت نيز يهود و مشركين دشمنان شماره يك مسلمين به شمار ميروند اما با قواره ثابتي كه از يهود داريم مشركين در چه هئيت و شكلي فرورفتهاند، تا همچون يهود آشكارا در مقابلشان صف آرايي و مقابله به مثل نماييم؟
پس از انقلاب رنسانس در اروپا و پايان يافتن دوران فرمانروايي مسيحيت طبقات مختلف مردم با بازگشت به دوران شرك آلود و چند خدايي يونان باستان و شيوهي حكومت داري آتن مروج مكتب خاص و سازمان يافته ای از مشركين باستان و نوين كه به سكولاريسم مشهور گشت شدندكه قصد داشت باچند خدايي كردن جامعه به جاي يك خدايي بودن اديان و تنوع مكاتب و انديشه هاي بشري بتواند آزادانه در زير چتر سکولاريسم چنان به حيات خود ادامه دهند كه هر گونه تك خدايي و تك ديني را به ضرر خود و منافع مادي و معنوي خود ببينند.
آنها اين شيوهي حكومت داري را به تبعيت از حكومت آتن و يونانيان چند صد خدايي، دمكراسي يا شيوهي حكومت مردم بر مردم به جاي حكومت خدا بر مردم نام گذاري كردند.
آنها سكولاريسم و در واقع مكتب مشركين غير اهل كتاب سابق را كه اكنون نام جديد و لباس جديدي برايش بر گزيده بودند با زدودن بسياري از نكات مثبت مشرکین سابق چنين تعريف كردند:
دائره المعارف بريتانيا در تعريف Secularism ميگويد:
سكولاريسم حركتي اجتماعي است براي از بين بردن ايمان به آخرت در ميان مردم و تمركز نمون تمامي هم و غم آنان به دنيا و امور مادي تلاش ميكنند.
سكولاريسم دشمن شماره يك ... چرا؟ ( 3)
مولف : استاد ابوحمزه المهاجر هورامی
دائره المعارف آكسفرد ميگويد:
1. سكولاريسم مكتبي كاملا مادي و دنيوي است و با تمام مظاهر معنوي و اخروي سرناسازگاري دارد و به دنبال سياست، حكومت، هنر و اقتصاد غير ديني است.
اتحاد مردمی هورامان علیه سکولاریستهای مرتد...
ما را در سایت اتحاد مردمی هورامان علیه سکولاریستهای مرتد دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : مجاهد نوسودی jihadehawraman بازدید : 281 تاريخ : يکشنبه 23 مهر 1391 ساعت: 10:27